Friday, March 23, 2012

CeRiTA aKU PLKN - PART 11

12/3/2012 (isnin)
Hari nie wirajaya. Aku partner ngan Renuka tapi dia taknak makan nasi so aku masak sendiri =(
Masa pasang2 khemah pun asik nak marah2 je, aku diam je malas nak bising2. yg 1 khemah ngan aku; aku, renu, reka, hana, alea, farah.
Cikgu Reza tak tolong pun khemah aku, tolong sikit2... tolong tgk. dia tlong khemah kyra ngan Sha je, untunglar~
Masa nak masak nasi, dak2 nie tak tahu hidupkan api. nasib aku ada skill tu hah bangga lar tu. Tension kejap coz solviet tu ada dua sdgkan pasangan ada 3, xpe pyka mgalah.
Cikgu Reza asik kcu2 plak =p hehe suke ke pyka! cikgu ramesh... ish! dia mcm dah tau kut, biarlar.
hah xleh blah, cikgu reza ada tanya aku, 'ika tak pandai masak nasi ke? adik saya pun pandai.' huh lagi lar, bukan lar aku tak tahu zero, tipu lar cuma tak lar teror sampai boleh dikatakan sedap giler! (terasa dowh, dah lar dak2 lain dgr. Actually sapa2 yg terkena pun akan terasa even org tu bukan org yg kita minat!) agaknya sume laki akan nilai seorg pompuan berdasarkan skill memasak die kut.
haha nak kongsi nasi sama cikgu reza boleh (saja nak mengusik) yeah reka bawak sardin, thanks sis.
Ala wirajaya sampai petang je coz takut malam hujan lebat =(
Masa kat surau, anis tanya aku nak pilih cikgu reza ke hafiz. haha aku kata, xnak dua2. actually... xde dlm list utk 2012 ini aku nak kawin ngan sapa2, belajar dlu bah tapi klu ada jodoh xkemana.
> mood : Dah lar tak mau mgharapkan apa2 darinya, putus asa... tapi pelik lar depan dia aku giler gedik lar. eee.... pika pika, saya tak suke diri kamo begini o(-.-)o


13/3/2012 (selasa)
pagi ; lat senamseni pastu pulangkan barang wirajaya. ww Alfa buat flyingfox
tgh; buang masa lama2 kat DM, saja cikgu nak ragging ktorang
pastu ada borang soal selidik so pe lagi aku complain lar pasal pembantu medik tu
Dari lepas asar sampai lar kul 7 pm aku tido, kalau mak tau mesti kene marah
pas solat maghrib, balik dorm. Gelabah lar budak dorm aku nie suh siap cepat2 untuk MAjlis Penyampaian HAdiah padahal start kul 9 pm.
Alih2 tgk sume company dah gerak gi open hall. omg they all dress up very well. D=
Ada slide show masa time mkn tu, ada lar ucapan aku masa RTM tu (malunyer~)
em... makan besar malam nie
Ala sweetnyer Amri pulangkan pen aku pastu bagi gula2, xjadi nak marah =p


14/3/2012 (rabu)
pagi ; practise senamseni pastu breakfast 
pastu ada mentor mentee terakhir. so aku cakap gak lar asal pembantu medik tu.
Pastu teman kyra gi medik, sempat lagi aku main game komputer kat situ =p hehehe sarjan tak marah ler.
pas minum pagi reheasal pastu senam seni lagi
Cikgu Ramesh tegur tarik hidung tu kang coz aku bercakap dalam baris =p
1 hari tak balik dorm haha sampai tgh. Ala tak basuh lagi baju!
pas solat asar, reheasal lagi...
terkejut aku sapa yg jadi wira wirawati uggul; ping2 & mat saja. rupa2 nya main2
oh ya aril ada tegur aku sombong, aku senyum lar. then baru ktorg bertegur sapa =) haha aku rasa aku dah lama tak nampak die kut.


15/3/2012 (khamis)
hurm tinggal 2 hari je lagi nak balik =(
takut sangat rindu sini. takpe2 esok2 ada alumni kita gi ek! insyaallah
pagi - practise senam seni lagi. cikgu nad xde keje rakam ktorg senam seni, siap ugut2 nak masuk dlm fB


16/3/2012 (jumaat)
Hari ni penutup. Nampak orang tu. Dia ada tangkap gambar dak2 senam seni dalam baris masa komanden bagi ucapan penutup =D dia tangkap gambar sapa?!
hah masa senamseni banyak giler aku buat salah, malunyer... biar lar, xyah nak buat muke serbasalah sgt lar pika.
cikgu nad ngan cikgu Ima last kat sini esok coz dorg ditukarkan sbg JL sambilan =( nanti klu aku gi alumni aku nak cari sapa kat kem Jugra, huhu
petang; pulangkan loreng
pastu ada perjumpaan companie charlie pasal hadiah hamper, then cikgu Sani, Cikgu NAd, Cikgu Andak ngan cikgu Reza ada lar bagi ucapan. Cikgu Sani ada cakap yg Cikgu Reza nie pemalu orang nyer tapi kali nie je dah tak sangat =)
Haha tepat tekaan aku, akhirnya persoalan telah menemui jawapannya dia seorang yg pemalu, cam aku lar tu, sorg yg low profile (poyo je) =)
malam; agih2 kan hadiah hamper. ktorg menang companie terbaik. 
sempat lagi nak tgk markah menembak kat cikgu Aslam, peh sadis giler markah aku sume 0, eh eh ada yang nampak lak.
Balik dorm buat makn2, kata taknak tido tapi sume tido gak mgantuk der... tapi ktorg ada buat sesi luahkan perasaan sapa org yg dorg suke kat kem PLKN ini, aku?! teka sendiri lar.
> mood : like he say, hidup mesti diteruskan <


17/3/2012 (sabtu)
Hari nie balik................... orang pertama yang balik hari nie CHIEW, MONIKA, GEE jam 4 am. aku tak tau nak kata camne~ sedey wooo (banjir sekejap =p)
Pastu tak lama sikit TINI & LING2, lak balik, then kul 8 am sume balik (STEPH, ANIS, TEARA, FARA, NAD, JULIE, CHEE YAN, SIAK FEN). sempat lagi cikgu halau sape yg tak pakai baju PLKn termasuk lar aku hehe suka suka hati je buat kem tu mcm bapak aku yang punya!
W'pun sedeh tapi sempat lagi ktorg bergambar hahaha sempat gak aku tangkap gambar ngan DOU =p Kalau boleh nak tangkap gambar ngan CIKGU REZA boleh tak hihihi tu lar pyka semalam ada kesempatan tak nak, PADAN MUKE!!!!!
pastu kul 9 am, ALEA lak balik. pastu baru AKU. Yang dalam dorm tinggal SHARLU, NIK, DORA. RENU tak perasan plak bile die balik, maybe lepas alea kut.
Terus balik kampung (Batu Laut), alamak lupe nak suh mak bawak baju. terpaksa lar pakai baju PLKN lagi =(
*** HONESTLY, HATI SAYA BERAT NAK TINGGALKAN TEMPAT INI...
KEM PLKN JUGRA BANTING, NAMAMU TETAP DALAM DIRI INI. AKAN KU BAWA SEMUA ILMU YANG KU KUTIP AGAR MENJADI NADI KEKUATAN DALAM DIRIKU TERUS MELANGKAH KE MASA DEPAN
PAPE PUN HIDUP MESTI DITERUSKAN...
SAYA SAYANG KAMO SEMUA =P IKHLAS DARI HATI KAK PIKA
#citer sini habis sini je... updated 19/8/2015 11:57pm

No comments:

Post a Comment