Thursday, July 02, 2015

Memandang awan senja

Merenung ke luar jendela
Bayu pagi meniup lembut
Lihat bintang di angkasa
Purnama menerangi gelapku
Dan bila fajar menjelma
Itu permulaan hari baru
Dunia gamat bunyinya
Sunyiku hanya Tuhan tahu
Dalam perjalanan banyak persimpangan
Di mana kita bertukar arah
Kau lurus ke kiri aku tegak ke kanan
Di mana kita tersilap langkah
Kadang-kala waktu berhenti
Ku toleh ke sisi
Engkau tiada di sampingku
Tapi lebih seringkali
Bertemu dalam mimpi
Semuka dengan sahabatku
Itu bait-bait lagu Joe Flizzow ft. Sona One Apa Khabar.
Lama dah tak mejengah blog ni. Sedar tak sedar sekarang dah minggu exam, dan waktu sentiasa terhitung untuk aku di sini sebelum memulakan internship ku.
Sedarkah dikau sesungguhnya aku takkan ketemu dengan semua yang aku kenali disini, macam lagu ni. Kita semua akan bawa haluan masing-masing dan andai kita berjumpa lagi belum tentu kita akan semesra dahulu, pasti rasa kekok.
Percayalah pada waktu itu, sedikit demi sedikit memori antara kita akan terhakis seperti aku memandang awan senja. Masih ingatkah dikau langit cerah berawan biru kita dahulu.
Sudah sampai masa ku dipelabuhan ini untuk aku melepaskan segala-galanya. Selamat tinggal kawan. Semoga kenangan kita tempuhi susah senang bersama semenjak awal semester satu akan kekal abadi dalam memori ini.

No comments:

Post a Comment